Το εκπαιδευτικό σύστημα …η αξιολόγηση… και το κυνήγι για τον καλό βαθμό

Το εκπαιδευτικό σύστημα όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ανεπαρκώς δομημένο στην Ελλάδα με αποτέλεσμα η μάθηση να είναι ελλιπής και η αξιολόγηση και αυτή να ακολουθεί τον ίδιο δρόμο…

Η μόρφωση δυστυχώς είναι συνυφασμένη με τις Πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Η γνώση σαν διαδρομή και η απόκτηση της  είναι κάτι το οποίο παραβλέπεται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πολλές φορές και από τους γονείς.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές δεν μπορούν πλέον να κατανοήσουν οτι η βαθμολόγηση είναι απλώς ένα σύστημα αξιολόγησης και όχι ο αυτοσκοπός της μάθησης και της απόκτησης γνώσης. Οι μαθητές εστιάζουν στο πόσο υψηλό βαθμό θα πάρουν με αποτέλεσμα να απογοητεύονται σε περίπτωση που δεν συμβεί αυτό . Δεν εξετάζουν τις γνώσεις που κατέκτησαν το μονοπάτι της μάθησης που ακολούθησαν αλλά εστιάζουν αποκλειστικά στον βαθμό.

Στις ημέρες μας παρατηρείται οτι και οι γονείς βαδίζουν τον ίδιο δρόμο. Αυτόν της κατάκτησης τους υψηλότερου βαθμού και όχι την απόκτηση ουσιαστικών εφοδίων για την παραπέρα ζωή τους.  Ως φυσικό επακόλουθο με την στάση τους αυτή , πιέζουν ακόμα και αθέλητα τα παιδιά ώστε να κυνηγούν την υψηλή βαθμολογία και όχι την γνώση.

Αποτέλεσμα : τα παιδιά παίρνουν καλούς βαθμούς χωρίς να υπάρχει κάποιο αντίκρισμα.

Η επίτευξη ουσιαστικής μόρφωσης είναι σχεδόν χαμένη υπόθεση, δεδομένου πως το εκπαιδευτικό σύστημα εν συνόλω περιστρέφεται γύρω από το θέμα των πανελλαδικών.

 Συμπέρασμα: Το σχολείο και εν γένει το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αναγκαίο και επείγον να αναδιαμορφώσει την προοπτική του, καθώς το αποτέλεσμα είναι να δημιουργεί αμόρφωτους «άριστους», με ελλείμματα σε βασικές δεξιότητες, γνωστικές και μη. Οι γονείς είναι σημαντικό να συνεισφέρουν σε όλο αυτό το εγχείρημα και να προάγουν από την πλευρά τους τη λήψη ευρείας παιδείας και όχι την πρόσκαιρη γνώση που συνακολουθεί τη βαθμοθηρία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *